top of page
07_Heidi_LYGP-loic-bac.jpg

Heidi Barkun

Heidi Barkun is a transdisciplinary artist and master’s candidate in Visual and Media Arts, with a concentration in Feminist Studies (UQAM). She obtained a Bachelor of Science degree in Anatomy and Cell Biology (McGill University, 1995) and a Bachelor of Fine Arts with distinction (Concordia University, 1999). She is the recipient of numerous grants and scholarships from organizations including Canada Council for the Arts, Conseil des arts et des lettres du Québec, Réseau québécois en études féministes, and Fondation UQAM. Her artworks has been shown in Canada, United States, Europe and South America and are included in the National Bank of Canada Collection and the Senvest Collection. Barkun has presented her artistic and academic research at conferences in Paris, Vienna, New York, Aalborg (Denmark), and Montreal.

« Barkun is one of the artists in residence at the Chaire McConnell-UdeM en recherche-création sur la réappropriation de la maternité : libérer la parole et le corps des femmes (2020-2024).» 

As a member of the collective La CORPS féministe, she is co-editing a French adaptation of the classic book on women’s health, “Our Bodies, Ourselves”, for a Québec audience;the second volume, about the prenatal period, is due in 2021.

(UQAM)  FELLOW 2020

uqam.png
logo-concordia.png
logo-bronfman-2020.png
Barkun-portrait-cropped-bw.jpg
logo-site.png
  • Noir Facebook Icône
  • Noir Icône Instagram

EVENTS

2022

EXHIBITION

Be fruitful and multiply | Soyez fécondes et multipliez-vous | פרו ורבו 

Exposition individuelle de la Bourse Bronfman présentée au Projet Casa.

(Octobre 2022)

- Lire l'article du Devoir 

- Lire l'article de La Presse

- Lire l'article de Montreal Gazette

- Écouter l'entrevue sur Radio Canada

MONTRÉAL 

2022

CONFÉRENCE

Infertility and Unpregnancy: witnessing medicine through art / strategies for transdisciplinary practice 

à la conférence Confabulations: Art Practice, Art History, Critical Medical Humanities. En conversation avec Tamar Tembeck et Isabel Davis. (18 mai 2022)

MONTREAL 

2022

EXHIBITION

Réappropriations Act 1.

Exposition collective virtuelle présentée au Centre d'exposition de l'Université de Montréal suite à une résidence à la Chaire McConnell-UdeM en recherche-création sur la réappropriation de la maternité. L'œuvre exposée fait partie du projet Mère à tout prix, soutenu par le Conseil des arts du Canada.. (Janvier 2022)

MONTREAL 

2021

EXHIBITION

MONTREAL

Group exhibition, Bronfman Fellows’ kiosk

Foire Papier

Curator: Jasmine Sihra

Montreal, November 26-28

2021

ROUNDTABLE

MONTREAL

Emergence/Transition: The Bronfman Fellows in Contemporary Art in discussion with Eunice Bélidor, discussion with the four most recent recipients of the Claudine and Stephen Bronfman Fellowships in Contemporary Art.

Moderator: Eunice Bélidor

Foire Papier, Montreal, November 27

2021

SHERBOOKE

RESEARCH

PRESENTATION 

Acfas, 2021

During Acfas, Heidi Barkun presents "Infertility and In Vitro Fertilization: The Gallery as Site of Resistance Against Normative Definitions" during the conference Feminist Studies in Health. (On May 4, 2021)

2020

MONTREAL 

RESIDENCY

Chaire McConnell-Université de Montréal  Research-creation residency at the McConnell-Université de Montréal Chair on the reappropriation of maternity, 2020-2024. During this four-year residency, Heidi Barkun will construct a conceptual, virtual, theoretical and material artwork examining the experience of abuse in assisted reproduction in Quebec. Ongoing blog

2020

MONTREAL 

EXHIBITION

LET’S GET YOU PREGNANT!

Exposition de fin de maîtrise

Galerie de l’UQAM, Montréal

Du 7 février au 14 mars 2020

PERFORMANCE

Quantified Failure, 

la traduction anglaise d’Échec quantifié, a été performée sur scène à RE:SOUND

8th International Conference on the Histories of Media Arts, Mussikens Hus, Aalborg, Danemark, 21 août 2019.

2019

DENMARK

EXIBITION

Exposition collective : L’oeuvre sonore

Échec quantifié

a joué dans plusieurs Listening stations (stations d’écoute) à RE:SOUND, 8th International Conference on the Histories of Media Arts, Mussikens Hus, Aalborg, Danemark, 20 au 24 août 2019.

2017

DENMARK

EXIBITION

Exposition collective : L’installation

Sans nom 

a été présentée à Fertility Fest @ ESHRE, Messe Wien, Vienne, Autriche,

24 au 26 juin 2019.

2017

AUSTRIA
bottom of page